Sunday, 27 November 2011

UMNO Terengganu sanggup bayar RM100 seorang untuk undi olok-olok


UMNO Terengganu dalam usaha mengekalkan Terengganu kepada BN selepas melihat PAS Terengganu yang kian gigih melaksankan program dalamnya telah mengadakan pilihan raya olok-olok atau dikenali juga plihan raya simulasi.


Pilihanraya ini adalah bertujuan melihat kekuatan K10 dan jentera parti dalam menghadapi pilihan raya sebenar.


Pengundi-pengundi sasar telah dihantar surat secara rasmi untuk datang mengundi. Selain daripada diberikan makan dan minum, pengundi juga diberikan wang saku sebanyak RM100 seorang.


Manakala setiap pertugas dalam simulasi ini diberikan imbuhan sebanyak RM350.00 seorang.




UMNO Terengganu dikatakan telah memperuntukkan belanja RM2 juta untuk pilihan raya olok-olok ini sahaja. Dalam satu kenyataan secara tak rasmi Zubir Embong telah mempertikaikan belanja yang dikatakan besar sedangkan dalam masa yang sama rakyat sedang mengalami kesukaran diakibatkan oleh banjir.

6 comments:

  1. nie fitnah, aku salah sorang yg pergi mengundi olok-olok tu, makan minum mmg ada tp mana ada terima RM100....

    tp fitnah pun ko x kisah kan..? sbb mmg fitnah makanan harian org politik mcm ko..hhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. pale hotak hang...lembu feeldot!!!

      Delete
  2. menatang pemuda dungun...mu ni belawok,, menipu orang dok habis2...tuhan beri akal untuk buat mende molek ni dok tipu orang je ke mu...mana ada bagi pitis rm100..makan ada lah..base menatang babi...

    ReplyDelete
  3. aku tak kish dapt duit atau tak.. yang aku tahu umno mmg dah nak mampus... hahha

    ReplyDelete
  4. Memang fitnah !!! teruk betul orang PAS... mana ada rm100.... mana ada rm350.... aku akan cuba buat laporan polis ttg artikel ini....

    ReplyDelete
  5. Buat laporan polis. Nanti yang dapat duit akan terbukti yang bodoh macam mung tu dok dapat sekeping pun

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...