Monday, 16 May 2011

Bumper atau bonggol jalan


Dungun, dulu pekan sahaja tapi sekarang di istihar sebagai Majlis Perbandaran dengan kos merasmikannya hampir 3 juta. Ini semua kerja-kerja ahli politik.

Dalam hal politik semua boleh jadi, asalkan ada kemahuan dan keegoaan. Kepentingan sejagat bukan menjadi ukuran.

Isu yang hangat diperkatakan sebelum ini ialah "bumper" atau bonggol yang ada hampir setiap jalan di Dungun hingga wujud kata-kata sinis DUNGUN DARULBONGGOL.

Lihat gambar di atas yang diambil di Gong Pasir, berhampiran kubur. Jalan di situ tak sampai 800 meter tapi ada 6 bumper!!! Ini satu kerja bodoh Majlis Perbandaran Dungun.

Bumper atau bonggal jalan adalah penting terutama untuk keselamatan, apatah lagi Mat Rempit sekarang makin bermaharaja lela. Tapi kalau bonggol ini terlalu banyak dan kadang kala tidak sesuai ia amat menyulitkan malah kita rimas dengan keadaan sebegini.

Bayangkan di Dungun sahaja menurut maklumat terdapat 83 bumpuer atau bonggol. Kos pembinaan satu bumper ini ialah RM3,000.00 Anda boleh kira sendiri jika 83 dan menurut sumber pula beberapa orang kuat UMNO sahaja dapat projek ini.

4 comments:

  1. melampau tul bonggol kat dungun kan? ada tak tmpat lain yg banyak bonggol mcm kat dungun tu bai?

    ReplyDelete
  2. kah.kah.kah tula sapa suru korang pakah umpronoyahudilanatulah,kan dah kena bonggol.tu baru bongol,belum lagi JKKKK mcm haram jadah,kalau semuanak tahu di kuala dungun adalah BAPAK SEGALA dadah,pil kuda,ganja,syabu dan mcm2lg.pernah tanya polis,kenapa tak buat tangkapan,polis ckp nak tangkap mcm mana geng tu(mat pit)orang kuat MB.

    ReplyDelete
  3. Anonymous 21 May, jangan marah semua penagih tu UMNO "pelihara" itu pengundi dia orang!!

    ReplyDelete
  4. Dungun Darul Bonggol + Bongok. :)

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...