Saturday, 28 April 2012

Bersih 3.0 tanpa Makcik Anne??


9 Julai 2011 semasa berlangsungnya BERSIH 2.0, wirawati menjadi kebanggaan di setiap muka Facebook ialah Makcik Anne. Wanita itu adalah sorang bekas guru bahasa Inggeris, Anne Ooi, 65 tahun yang terkena pancutan air berkimia polis di luar bangunan Hospital Tung Shin.

Di alam siber, beliau kini dilabel sebagai ‘Makcik BERSIH’ ataupun ‘Lady of Liberty’ Malaysia.

Kereta dan motorsikal polis diterbalikkan


Pada sekitar 4.20 petang Sekumpulan orang ramai yang marah bertindak menterbalikkan kereta polis selepas mendakwa kereta itu melanggar peserta bersih di situ.

3 Gambar Paling Menarik untuk Bersih 3.0


Pandangan perhimpunan BERSIH 3.0 28 April 2012. Anda boleh bayang bertapa ramainya rakyat mahukan Pilihan Raya ke 13 dijalankan secara bersih dan adil.

Friday, 27 April 2012

Persiapan Awal Untuk Esok


Orang tua kata sediakan payung sebelum hujan.. Ustaz-ustaz banyak mengajar "jangan kamu di sengat dua kali pada satu lubang". Selain daripada ENO (garam buah jangan guna garam kasar/halus untuk masak...)

Makan tengahari telah disediakan oleh pihak PDRM dengan kos RM15.50 seorang naik 50 sen (biasalah BN kan Barang Naik!!!)


Tuesday, 24 April 2012

Demonstrasi Rampas Tanah di hadapan Wisma Darul Iman


Di Kuala Terengganu..sedang berlangsung sekarang demonstrasi di hadapan Wisma Darul Iman bagi membantah rampasan tanah rakyat oleh karajaan Umno-BN. Sidang Dun sedang berlangsung pada ketika ini.

Saturday, 21 April 2012

Artis pun benci dengan UMNO/BN

LIHAT semua orang tak suka kerajaan BN. Sepatut PRU-13 dipercepatkan untuk kita jatuhkan kerajaan yang ada sekarang yang sudah bengkrap segala-gala.

Semua orang benci dengan kerajaan yang ada yang mana kekayaan negara hanya dimiliki oleh pemimpin tertentu dalam kerajaan. Mereka bermewahan dan rakyat jelata di tindas dalam pelbagai bentu tanpa disedari.


Akidah Umno bernilai 20 Sen?

Tersebut kisah ada seorang Imam yang telah dipanggil ke suatu tepat untuk menjadi Imam tetap di sebuah masjid. Telah menjadi kebiasaan Imam tersebut selalu menaiki bas untuk pergi ke masjid.

Pada suatu hari, selepas Imam tersebut membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang... baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen.


Saturday, 14 April 2012

Tinggal 3 buah negeri sahaja selepas PRU-13


Mengikut analisa dari pakcik kawan baik pakcik Che Det, BN hanya tinggal Melaka, Johor dan Pahang ja selepas PRU 13 di adakan! (^_^) bukan sy yg kata ok! (^_^) tapi org BN sendiri yg sebut!,

Ini berlaku kerana BN telah di tolak hampir 78% oleh rakyat Malaysia,
amalan2 yg menyumbang kepada perkara ini adalah..


Mahathir memang teruk TAPI Najib lagi Teruk



Mahathir mula-mula jadi PM dulu, dia perkenalkan konsep "Penerapan Nilai-nilai Islam." Walaupun lebih kepada sekadar selogan dan kosmetik tapi banyak jugak kebaikan dan kecantikan Islam tertonjol dalam kerajaan dan masyarakat.

Paklah pulak masa jadi PM mengetegahkan konsep "Islam Hadhari". Walaupun tak secara terang macam Dr. Mahathir istiharkan Malaysia sebagai negara Islam tapi pengisian melalui konsep "Islam Hadhari" versi Paklah tu sedikit sebanyak ada jugak menjurus kepada nak mengislamkan Malaysia.


PAS-PKR-DAP akan memastikan Terengganu bukan UMNO


Dungun satu daripada tapak penting untuk Pakatan Rakyat Memerintah Terengganu. Dengan 4 dun dalam 1 Parlimen Dungun sekurang-kurang boleh menang 4.

Friday, 13 April 2012

UMNO Arah MPD Dungun Turunkan Bendera PAS

UMNO Dungun ni jenis 'penakut pahit' (tadok batu) menggunakan Majlis Perbandaran Daerah Dungun (MPD) untuk menurunkan bendera PAS di hadapan Sekolah Kwang Hua 9 April 2012 jam 2.30 petang.

Makan Malam bersama Masyarakat TiongHua Dungun

Ustaz Satiful Bahri Mamat bersama masyarakat Tiong Hua di sebuah restoran di Taman Mutiara Batu 6, Jalan Paka dalam majlis makan malam.

Walaupun program ini kecil, di sebuat restoran yang kecil usaha mendekati masyarakat keturunan Cina nampak mendatangkan hasil yang baik. Mereka menyambut baik kehadiran pimpinan PAS.


There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...