Friday, 5 August 2016

Pandu Lalu Bayaran Bil air SATU


Syarikat Air Terengganu Sdn Bhd (SATU) telah lama tidak menerima bayaran melalui bank melainkan pelanggan tanggung kosnya sendiri kerana membantah bank terutamanya Maybank2u yang membuat 'cas' sehingga RM1 untuk setiap pembayaran.


lalu satu iniasetif yang dilakukan oleh Syarikat Air Terengganu Sdn Bhd (SATU) ialah membuat bayaran melalui cara pandu lalu dimana pembayaran tak perlu parking kereta dan masuk ke pejabat bayaran untuk membayar bil air.

Di Dungun Syarikat Air Terengganu Sdn Bhd (SATU) juga mengadakan kaunter Pandu Lalu dan saya rasa ini suatu yang terbaik.

Hanya saya nak komen, kerani yang mengurus bayaran bil itu biarlah yang ramah dan bekerja dengan baik. Jika ada pandu lalu tapi kerani mengurusnya tidak memahami atika kerja dengan baik akan merosakkan nama baik Syarikat Air Terengganu Sdn Bhd (SATU).

Beberapa hari lalu, saya terpaksa menunggu begitu lama untuk buat bayaran sedangkan kerani sibuk buat hal-hal lain. Bila saya beri salam dia tak endah kerana sibuk urusan lain. Saya akhirnya terpaksa hon dan dia kata tunggu sekejap. Saya tunggu 5 minit lagi, masih juga tak diedahkan kami.

Dalam hati saya kalau saya parking dan buat bayaran di kaunter biasa sudah tentu saya dah boleh balik.

Yang peliknya Pandu Lalu itu ada lampu isyarat, apa salahnya bagi lampu merah memudahkan kami tahu bahawa kounter tak bersedia bolehlah kami parking kereta buat bayaran di kaunter biasa. Ini tidak dibiarkan lalu hijau. Malah beberapa kereta belakang saya pun terus meninggalkan lalu berkenaan kerana kerani tidak bersedia.

Saya faham kerani mungkin ada masalah dengan sistem, tapi apa salahnya nyalakan lampu merah.

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...