Friday, 21 December 2012

DAP vs UMNO

DAP sekarang ini menjadi sasaran utama UMNO. Seolah-olah DAP akan memerintah. Teruk sangat ke DAP ini? AKu tak boleh komen banyak... Tapi gambar di bawah rasanya boleh menjawab!






Wednesday, 28 November 2012

Minuman ringan bertemakan Angry Birds

HELSINKI - Rovio tidak sekadar membina permainan game Angry Birds sahaja. Di negara asalnya, Finland, syarikat ini mengembangkan lagi sayap perniagaan mereka dengan melancarkan produk minuman ringan bertemakan Angry Birds.

Kantoi Ahli UMNO Bukit Mertajam di tangkap khalwat dengan GRO

Ahli UMNO Bukit Mertajam

Harian Metro melaporkan;

BUKIT MERTAJAM: Walaupun sudah bertongkat dan berusia, seorang lelaki warga emas masih berselera dengan pucuk muda apabila dicekup ketika melanggan seorang pelayan pelanggan wanita (GRO) di sebuah pusat hiburan di Jalan Seri Maju, Taman Seri Maju, di sini, kelmarin.


Selepas PRU-13 Jika BN Memang Tambang Bas Naik 30%

Klik untuk besarkan
Datuk Seri Mohd Nadzmi Saleh berkata kerajaan perlu menaikkan tambang bas 30% bagi mengelak syarikat BAS gulong tikar.

Tapi kerajaan berkata perkara ini masih dalam kajian.

Anak dara Ustaz yang baca doa dalam perhimpunan pemuda wanita dan puteri UMNO


Anak dara Ustaz yang baca doa dalam perhimpunan pemuda wanita dan puteri UMNO semalam.Antara doa yang di bacakan ialah

Tuesday, 21 August 2012

Perjumpaan Hari Raya & Dialog bersama pimpinan Pas Terengganu


Semalam berlangsung Perjumpaan Hari Raya & Dialog bersama pimpinan Pas Terengganu. Turut hadir Tuan Guru Presiden. Perjumpaan ini juga  khusus untuk  anak-anak Terengganu di perantauan.


Thursday, 16 August 2012

Mana nak letak Muka UMNO kononnya parti Islam?


Lim Guan Eng menasihat rakyat tidak menjadikan hukum hudud yang diperjuangkan PAS sebagai punca untuk pecah belah. DAP tak akan menghasut bukan Islam untuk menentang hudud. Yang peliknya UMNO menghasut MCA dan MIC untuk tentang hudud?

Wednesday, 15 August 2012

Ini janji siapa? PR atau Kerajaan BN?



Ini adalah manifestasi kepada Tema Hari Kemerdekaan Negara Kita JANJI DITEPATI!!!

Wednesday, 8 August 2012

Rumah YB Rasol Wahib musnah dalam kebakaran di Hulu Terengganu


HULU TERENGGANU: Rumah kediaman ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ajil, Datuk Rosol Wahid musnah dalam kebakaran di Kampung Batu 23, di sini, malam tadi.

Kejadian pada 10.15 malam itu memusnahkan hampir 90 peratus struktur rumah berkenaan.
Rosol berkata, ketika kejadian kesemua anggota keluarganya tiada di rumah kerana berbuka puasa dan bertarawih di luar.

Tuesday, 7 August 2012

Apakah hukum ahli UMNO undi MCA?

KUALA LUMPUR 6 Ogos - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini mempersoalkan hukum dalam Islam mengenai tindakan ahli UMNO mengundi MCA pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.
Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, persoalan itu perlu dijawab oleh UMNO kerana jelas Pengerusi MCA, Chua Soi Lek dan keseluruhan pemimpin parti tersebut ketika ini menentang keras penubuhan sebuah negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud. Malah CHua Soi Lek mengatakan ini adalah idea gila apabila UMNO Johor mencadangkan hukum Hudud.

Monday, 6 August 2012

Satu Lagi Projek Mega UMNO Terengganu


Ker
ajaan Negeri Terengganu telah memperuntukkan sebanyak RM2 juta untuk projek penanaman Ubi GADONG bagi memastikan rakyatnya mempunyai payudara yang besar.

Rancangan ini mendapat sokongan 100% daripada Wanita UMNO Terengganu! Negeri lain tak nak cuba ke projek ini?

Saturday, 21 July 2012

Duit Malaysia baru tiru duit Hell Bank Note?


Ke kedai, Ting Ting ada menjual kemenyan, lilin, minyak, dan replika kertas barang-barang duniawi: tuxedos kertas, telefon bimbit kertas, beg kertas, jam tangan kertas dan barang kemas, basikal kertas pun ada.

Thursday, 19 July 2012

Hisap rokok dan pakaian tak senonoh



Pelajar sekolah apabila boleh berada di luar kawasan sekolah, seronok mereka bukan kepalang. Paling seronok bila bila tunjuk aksi yang menghairahkan.

Adakah dengan menunjukkan sebahagian tubuh dan beraksi dengan rokok mereka sudah rasa begitu ghairah dan hebat untuk dipapar di facebook?

Apabila pelajar perempuan cuba laku adengan tak senonoh!!


Pelajar sekolah sekarang tanpa segan silu untuk berlagak aksi yang memalukan. Ini belum ada lagi handphone dibenarkan di sekolah. Saya tak tahu genarasi baru kita tak sama seperti kami bersekolah dulu.

Saturday, 30 June 2012

Akhlak pelajar makin hari makin teruk!!


Kalau dilihat sekarang ini, makin hari makin teruk akhlak pelajar. Kesian mak bapak yang mengharap anak-anaknya mendapat didikan yang terbaik di sekolah yang baik tapi malangnya tindakan anak-anak makin menjadi-jadi.

Nik Aziz yang serba kekurangan


Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah Menteri Besar Kelantan lebih 22 tahun. Tapi dia masih lagi banyak kekurangan. Tak punyai kewangan yang lebih, tak punya lagak yang lebih dan tak punya nafsu yang lebih...


Harap pelajar ini boleh kekal bertudung


Pelajar perempuan yang datang asalnya bertudung di Pengkalan Tentera Laut DiRaja Malaysia, Lumut akhir akan terjerumus keadaan sosial yang tak menghiraukan agama. Sayang Malaysia 'Negara Islam' yang tak banyak mepertahankan Islam terutama dalam menjaga negara.

Friday, 22 June 2012

Tok Guru Nik Abdul Aziz yang dihormati...


Suatu hari di Medan Ilmu, Kelantan. Melambangkan sahsiah pemimpin Islam sejati yang hidup sama seperti rakyat marhaien. Apa yang penting makanan hendaklah halal ,baik dan berkhasiat. Bukan status yang perlu ditunjuk dan dimegahkan.

Islam Wasatiyyah UMNO Vs PAS Ajaran Sesat


Menteri Besar Terengganu antara yang mempopulari "PAS Ajaran Sesat" atas beberapa faktor. Dalam masa yang sama MB Terengganu mewarwarkan "Islam Wasatiyyah UMNO".

Adakah ini antara ajaran Wasitiyyah UMNO?

Friday, 1 June 2012

Lagi gambar-gambar himpunan hijau


 Amanat Tuan Guru DAto' Seri Haji ABdul Hadi Awang di dean tertutup.


Hadiri khusus mendengar amanat yang disampaikan

Kacau betul, Najib mesti sakit kepala, pinau hijau matanya..


PAS meletakkan sasaran mempertahankan semua 23 kerusi Parlimen yang dimenangi pada pilihan raya umum 2008 dan menambah sekurang-kurangnya 40 kerusi lagi pada PRU-13.


Thursday, 3 May 2012

UMNO pada PRU-13 Nanti


Sebelum ini UMNO telah dibuka keahliannya agak diluar Melayu di Sabah. UMNO pada PRU-13 nanti akan menjadi lebih terbuka dengan SPR....

Wednesday, 2 May 2012

Selepas Bersih 3.0 UMNO dan MCA bertumbuk pula!!


Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam meminta Ketua Wanita MCA negeri, Datuk Kian Sit Har meletak jawatan selepas terbabit secara langsung dengan penganjuran perhimpunan Bersih 3.0 di Dataran Pahlawan, Bandar Hilir, dekat sini, Sabtu lalu.

Gambar ini buat Mahathir Senak Perut

 Mungkin ada yang menjangkan gambar Marina anaknya menyertai Bersih 3.0 membuatkan Mahathir senak perut. Tapi rasanya itu sekadar memulas dan terkentut sahaja. Pasal Marina telah menyertainya pada BERSIH 2.0 lalu.

Berehat dan keletihan selepas bantai rakyat dan orang awam!


Inilah polis bawahan. Semuanya dalam keletihan selepas puas membelasah rakyat atas arahan orang atasan. Adakah mereka ini sedar bahawa rakyat yang membayar gaji mereka? Janganlah sampai rakyat terbanyak menyamakan polis Malaysia zalim seperti polis zionis....
dari Facebook

Saturday, 28 April 2012

Bersih 3.0 tanpa Makcik Anne??


9 Julai 2011 semasa berlangsungnya BERSIH 2.0, wirawati menjadi kebanggaan di setiap muka Facebook ialah Makcik Anne. Wanita itu adalah sorang bekas guru bahasa Inggeris, Anne Ooi, 65 tahun yang terkena pancutan air berkimia polis di luar bangunan Hospital Tung Shin.

Di alam siber, beliau kini dilabel sebagai ‘Makcik BERSIH’ ataupun ‘Lady of Liberty’ Malaysia.

Kereta dan motorsikal polis diterbalikkan


Pada sekitar 4.20 petang Sekumpulan orang ramai yang marah bertindak menterbalikkan kereta polis selepas mendakwa kereta itu melanggar peserta bersih di situ.

3 Gambar Paling Menarik untuk Bersih 3.0


Pandangan perhimpunan BERSIH 3.0 28 April 2012. Anda boleh bayang bertapa ramainya rakyat mahukan Pilihan Raya ke 13 dijalankan secara bersih dan adil.

Friday, 27 April 2012

Persiapan Awal Untuk Esok


Orang tua kata sediakan payung sebelum hujan.. Ustaz-ustaz banyak mengajar "jangan kamu di sengat dua kali pada satu lubang". Selain daripada ENO (garam buah jangan guna garam kasar/halus untuk masak...)

Makan tengahari telah disediakan oleh pihak PDRM dengan kos RM15.50 seorang naik 50 sen (biasalah BN kan Barang Naik!!!)


Tuesday, 24 April 2012

Demonstrasi Rampas Tanah di hadapan Wisma Darul Iman


Di Kuala Terengganu..sedang berlangsung sekarang demonstrasi di hadapan Wisma Darul Iman bagi membantah rampasan tanah rakyat oleh karajaan Umno-BN. Sidang Dun sedang berlangsung pada ketika ini.

Saturday, 21 April 2012

Artis pun benci dengan UMNO/BN

LIHAT semua orang tak suka kerajaan BN. Sepatut PRU-13 dipercepatkan untuk kita jatuhkan kerajaan yang ada sekarang yang sudah bengkrap segala-gala.

Semua orang benci dengan kerajaan yang ada yang mana kekayaan negara hanya dimiliki oleh pemimpin tertentu dalam kerajaan. Mereka bermewahan dan rakyat jelata di tindas dalam pelbagai bentu tanpa disedari.


Akidah Umno bernilai 20 Sen?

Tersebut kisah ada seorang Imam yang telah dipanggil ke suatu tepat untuk menjadi Imam tetap di sebuah masjid. Telah menjadi kebiasaan Imam tersebut selalu menaiki bas untuk pergi ke masjid.

Pada suatu hari, selepas Imam tersebut membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang... baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen.


Saturday, 14 April 2012

Tinggal 3 buah negeri sahaja selepas PRU-13


Mengikut analisa dari pakcik kawan baik pakcik Che Det, BN hanya tinggal Melaka, Johor dan Pahang ja selepas PRU 13 di adakan! (^_^) bukan sy yg kata ok! (^_^) tapi org BN sendiri yg sebut!,

Ini berlaku kerana BN telah di tolak hampir 78% oleh rakyat Malaysia,
amalan2 yg menyumbang kepada perkara ini adalah..


Mahathir memang teruk TAPI Najib lagi Teruk



Mahathir mula-mula jadi PM dulu, dia perkenalkan konsep "Penerapan Nilai-nilai Islam." Walaupun lebih kepada sekadar selogan dan kosmetik tapi banyak jugak kebaikan dan kecantikan Islam tertonjol dalam kerajaan dan masyarakat.

Paklah pulak masa jadi PM mengetegahkan konsep "Islam Hadhari". Walaupun tak secara terang macam Dr. Mahathir istiharkan Malaysia sebagai negara Islam tapi pengisian melalui konsep "Islam Hadhari" versi Paklah tu sedikit sebanyak ada jugak menjurus kepada nak mengislamkan Malaysia.


PAS-PKR-DAP akan memastikan Terengganu bukan UMNO


Dungun satu daripada tapak penting untuk Pakatan Rakyat Memerintah Terengganu. Dengan 4 dun dalam 1 Parlimen Dungun sekurang-kurang boleh menang 4.

Friday, 13 April 2012

UMNO Arah MPD Dungun Turunkan Bendera PAS

UMNO Dungun ni jenis 'penakut pahit' (tadok batu) menggunakan Majlis Perbandaran Daerah Dungun (MPD) untuk menurunkan bendera PAS di hadapan Sekolah Kwang Hua 9 April 2012 jam 2.30 petang.

Makan Malam bersama Masyarakat TiongHua Dungun

Ustaz Satiful Bahri Mamat bersama masyarakat Tiong Hua di sebuah restoran di Taman Mutiara Batu 6, Jalan Paka dalam majlis makan malam.

Walaupun program ini kecil, di sebuat restoran yang kecil usaha mendekati masyarakat keturunan Cina nampak mendatangkan hasil yang baik. Mereka menyambut baik kehadiran pimpinan PAS.


Tuesday, 20 March 2012

Harta Rakyat di Salahguna


Masa kecil dulu, inilah klinik di Kg Delong, Kumpal, Dungun, Terengganu. Kampung saya.Oleh kerana dah ada klinik baru, maka klinik lama ini ditinggalkan. Kemudian ditukar menjadi Dewan Gunasama.

Friday, 13 January 2012

Dungun Realiti Sebenar - 2



Isteri manakah nanti akan menjanda.
Anak manakah nanti dinobatkan yatim.
Ungkapan PM kami mendengor keluhan dan rintihan rakyat , hanya retorik sundalloboo. Lobang maut Jalan Jerangau Jabor.

Dungun Realiti Sebenar!!!

Pemasyhuran Majlis Daerah Kepada Perbandaran Dungun permulaan penderitaan komuditi Dungun. — with Payan Kayu.

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...