Friday 23 December 2016

Program Tabarru' (Kebajikan) Masjid Lama Sura Patut DiContohi


Program TABARRU' تبرع ( DERMA KEBAJIKAN) makanan asasi telah bermula di Masjid Lama Sura Dungun. Program ini mengikut pihak pengurusan Masjid Lama Kampung Sura dan PAS Cawangan Sura Tengah telah menyediakan almari untuk meletakkan barangan keperluan asas untuk keluarga yang kurang kemampuan.

Manakala kepada dermawan bolehlah penuhkan rak2 di masjid. Kepada sesiapa yg berhajat , fakir miskin di sekitar Kg Sura Tengah ( berdwkatan dengan Masjid) bolehlah dapatkan bahan2 asas.

Ambillah sekadar keperluan anda. Jangan tamak! Sama2 lah kita saling bantu membantu.....jazakumullah kepada semua dermawan.



 Beberapa hari lalu saya datang ke sini dan dapati bukan sahaja makanan tetapi pakaian terpakai juga disediakan kepada mereka yang tak mampu.

Tahniah kepada AJK Masjid dan PAS Cawangan kerana inisiatif dalam usaha membantu mereka yang miskin.

Bila lagi Masjid lain di Terengganu nak ikut program ini?





Masjid Sura Lama adalah masjid 100% sumbangan orang ramai. Sangat cantik dan kemudahan sangat baik. Tahniah sekali lagi kepada mereka yang terbabit.


Sila lawat lama saya
http://lensahandphone.blogspot.com

1 comment:

  1. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
    senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete