Saturday 28 September 2013

DUN Bukit Besi Menyusun Gerakkerja untuk PRU-14


Dungun mencipta satu rekod yang baik semasa PRU-13 dimana Parlimen Dungun P39, Dun Sura N27, Dun Rantau Abang N26 dan Dun Paka N28  PAS menang, tapi hanya kalah di N25 Bukit Besi.

Kekalahan ini adalah punca status Dun siapa yang sepatutnya bertanding dikalangan PR. Kesefahaman asal sepatutnya Cikgu Loh (Abdullah) yang mewakili PKR tetapi malangnya calon ini dicantas sehingga Cikgu Loh terpaksa membuat laporan bertulis kepada kepimpinan PKR pusat.

Timbul isu PIL KUDA dan calon bidang terjun dikalangan PKR yang sudahlah lemah di Terengganu tetapi berpecah pula kepada 3 kumpulan nakkan calon di situ.

Pilihanraya perlukan persediaan yang mantap bukan hanya 3 atau 4 bulan nak PRU baru berebut dan nak bekerja.

Atas dasar ini saya setuju dengan Presiden PAS, PAS bersifat menyelematkan kawasan yang sepatutnya boleh memang jika ada usaha.

DUN Bukit Besi pernah menjadi milik PAS apabila Ustaz Roslan Ismail, memang di kerusi itu pada PRU-11

Mesyuarat Agung PAS Kawasan Dungun telah membuat beberapa ketepatan dalam perbincangan hangat bagi memastikan PR menguasai Dungun yang mempunyai 1 parlimen dan 4 dun.

Kata-kata ransang daripada bilik Gerakan Dun Bukit Besi menunjukkan Bukit Besi milik PR untuk PRU-14 nanti dan dengan ini PR boleh menguasai Terengganu.

"Pas gagal memenangi hati pengundi N25 Bukit Besi masa PRU13 namun mlm ini ceramah politik pertama untuk cipta gerakerja untuk kemenangan digarap PRU14."

No comments:

Post a Comment